Word jij enthousiast van het schakelen tussen klanten, vervoerders en magazijn? En krijg je energie van miljoenen pakjes Melba toast die wekelijks van de band rollen en die op het juiste moment bij onze klanten moeten worden afgeleverd? Dan hebben we een leuke vacature voor jou!
Wij zijn Van der Meulen, de Meesterbakkers. Sinds 1910 maken we specialistische bakkerijproducten, waarvan Melba Toast één van de bekendste producten is. Onze toast leveren we met veel trots aan nationale en internationale klanten. Internationaal gaat het om meer dan 40 landen. De productie vindt plaats in Hallum, waar we met ongeveer 120 medewerkers dagelijks onze toast bakken. Onze focus ligt op innovatie en productieverbetering.
Voor onze afdeling Marketing & Sales zoeken we een initiatiefrijke, flexibele en gedreven
Commercieel Medewerker Binnendienst
(voor 32 uur per week)
Als Commercieel Medewerker Binnendienst zorg je ervoor dat alle orders van onze klanten uit de Benelux worden verwerkt. Je staat in direct contact met de klant, de vervoerders en het magazijn, en weet de activiteiten in goede banen te leiden. Samen met je collega van de binnendienst fungeren jullie als centrale spil binnen de organisatie waar alle klantorders, verlaadopdrachten en facturaties van zowel binnen- als buitenland samenkomen.
Wat ga jij doen?
- Verwerken van klantorders in ons ERP systeem (Exact)
- Factureren van uitgeleverde orders
- Intern overleggen met de collega’s van planning en logistiek en schakelen met de collega’s van de commerciële binnendienst en/of de accountmanagers op het moment dat er uitdagingen ontstaan
- Extern heb je afstemming met onze klanten over leverdatums en uit te leveren volumes, en stem je de verladingen met onze vervoerders af
- Daarnaast zijn administratieve werkzaamheden onderdeel van je takenpakket. Hierbij moet je onder andere denken aan palletregistraties (IPP en chep) en het ontvangen en verwerken van manco meldingen
Naast bovenstaande wil jij jezelf ook (verder) ontwikkelen op exportgebied. Samen met de Supply Chain Medewerker Export vorm je een hecht team. Op moment van grote drukte kunnen jullie elkaar ondersteunen.
Hoe ziet jouw werkdag eruit?
In de ochtend, als je binnen komt, ga je eerst controleren of er nog nieuwe orders zijn binnengekomen via de EDI verbinding met onze klanten. De binnengekomen orders voeg je toe aan de verlaadlijst, welke je op een later moment aan de transporteurs verstuurt. Daarna start je de mail op. Misschien zijn er nog wel belangrijke mededelingen van onze transporteurs of klanten binnengekomen, of hebben we orders ontvangen die je handmatig in moet voeren. In de loop van de ochtend heb je contact met ons magazijn en stemmen we het definitief aantal te verladen pallets af. Dit is belangrijke informatie voor onze transporteur om hun definitieve laadschema te bepalen. Misschien komt het magazijn nog bij je met issues tijdens het voorbereiden van de orders, dat is voor jou het sein om afstemming te zoeken met de klant en de transporteurs. In de loop van de middag stuur je de ritlijst met te verladen orders voor over twee (werk)dagen naar de transporteur, zodat zij de ritten alvast in kunnen plannen. Staan alle orders klaar, dan verstuur je de pakbonnen naar de klanten en kan er gefactureerd worden. Tussendoor houd je een oog op je mailbox, hier komt namelijk veel informatie binnen. Wordt er een probleem gemeld, dan probeer je dit op te lossen. Je belt met het magazijn, of de transporteur. Je probeert er in ieder geval voor te zorgen dat onze klanten hun goederen op tijd ontvangen.
In deze afwisselende en uitdagende functie, vorm je samen met je collega’s een hecht team in een plezierige werksfeer. Signaleer je dat er ergens iets beter kan, dan is deze input altijd welkom en bepalen we gezamenlijk hoe we de verbetering kunnen oppakken.
Wij vragen:
- MBO+ werk- en denkniveau
- Je hebt ervaring met order entry & logistiek en je beschikt over een commerciële en servicegerichte instelling
- Affiniteit met FMCG (Fast Moving Consumer Goods) en/of food is een pré
- Je bent proactief, pragmatisch en communicatief sterk. Daarnaast werk je gestructureerd en ben je stressbestending. Een echte hands-on mentaliteit is op jou van toepassing, je deinst er niet voor terug om ad-hoc situaties op te pakken op de momenten dat ze nodig zijn. Ook ben je een echte doorzetter als het eens tegen zit.
- De Nederlandse taal beheers je perfect. De Engelse taal ken je goed in woord en geschrift. Het verstaan van de Friese taal is een pré.
- Ervaring met exportverladingen en documentatie is een pré.
Wat bieden wij jou?
Je krijgt een uitstekend salaris en onze secundaire arbeidsvoorwaarden zijn goed geregeld conform de CAO Zoetwarenindustrie, aangevuld met eigen regelingen (o.a. pensioen en aanvullende verzekeringen). Er is ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en je komt terecht in een leuk team.
Sluit dit aan bij jouw ambities? Dan ontvangen we graag jouw sollicitatie met CV. Je kunt je gegevens sturen aan sollicitatie@meulenholland.nl.
Voor meer informatie kun je contact opnemen met Koen Riebeek, commerciële binnendienst op 0518-438 262.