Order Entry Medewerker Benelux

Word jij enthousiast van het schakelen tussen klanten, vervoerder en magazijn? En krijg je energie van miljoenen pakjes Melba toast die wekelijks van de band rollen en op het juiste moment bij onze klanten worden afgeleverd? Dan hebben we een leuke vacature voor jou!

Wij zijn Van der Meulen, de Meesterbakkers. Sinds 1910 maken we specialistische bakkerijproducten, waarvan Melba Toast één van de bekendste producten is. Onze toast leveren we met veel trots aan nationale en internationale klanten. Internationaal gaat het om meer dan 40 landen. De productie vindt plaats in Hallum, waar we met ongeveer 120 medewerkers dagelijks onze toast bakken. Onze focus ligt op innovatie en productieverbetering.

Voor onze afdeling Commercie zoeken we een initiatiefrijke, flexibele en gedreven

Order Entry Medewerker Benelux

(voor 24-32 uur per week)

Jij bent degene die ervoor zorgt dat alle orders van onze klanten uit de Benelux worden verwerkt. Je staat in direct contact met de klant, de vervoerders en het magazijn en als Order Entry Medewerker Benelux weet jij dit in goede banen te leiden.  Samen met je collega fungeren jullie als centrale spil binnen de organisatie waar alle klantorders, verlaadopdrachten en facturaties uit zowel binnen-als buitenland samen komen.

Wat ga jij doen?

  • Het verwerken van klantorders in ons ERP systeem (Exact).
  • Factureren van uitgeleverde orders.
  • Intern overleg hebben met de collega’s van planning en logistiek en daarnaast schakel je met de collega’s van commercie binnendienst en/of de accountmanagers op het moment dat er uitdagingen ontstaan.
  • Extern heb je afstemming met onze klanten over de leverdatums, de uit te leveren volumes en stem je de verladingen met onze vervoerders af.
  • Daarnaast zijn administratieve werkzaamheden onderdeel van je werkzaamheden. Hierbij moet je onder andere denken aan palletregistraties (IPP en chep) en manco meldingen ontvangen en administratief verwerken.

Naast bovenstaande wil jij jezelf ook (verder ontwikkelen) op exportgebied. Samen met de Supply Chain Medewerker Export vormen jullie namelijk een hecht team, die op moment van grote drukte elkaar kunnen ondersteunen.

Hoe ziet jouw werkdag eruit?

In de ochtend, als je binnen komt, ga je als eerste controleren of er nog nieuwe orders zijn binnengekomen via de EDI verbinding met onze klanten. De binnengekomen orders voeg je toe aan de verlaadlijst, welke we op een later moment aan de transporteurs gaan versturen. Daarna start je de mail op. Misschien zijn er nog wel belangrijke mededelingen van onze transporteurs of klanten binnengekomen, of hebben we orders ontvangen die je handmatig in moet voeren. In de loop van de ochtend heb je contact met ons magazijn en stemmen we het definitief aantal te verladen pallets af. Dit is belangrijke informatie voor onze transporteur om hun definitieve laadschema te bepalen. Misschien komt het magazijn nog bij je met issues tijdens het voorbereiden van de orders, dat is voor jou het sein om afstemming te gaan zoeken met de klant en de transporteurs. In de loop van de middag stuur je de ritlijst met te verladen orders voor over twee (werk)dagen naar de transporteur, zodat zij de ritten alvast in kunnen gaan plannen. Staan alle orders klaar, dan verstuur je de pakbonnen naar de klanten en kan er gefactureerd gaan worden. Tussendoor houd je een oog op je mailbox, hier komt namelijk veel informatie binnen. Wordt er een probleem gemeld, dan ga je proberen dit op te lossen. Je belt met het magazijn, of de transporteur, maar je probeert er in ieder geval altijd voor te zorgen dat onze klanten hun goederen op tijd ontvangen.  

In deze afwisselende en uitdagende functie, vorm je samen met je collega’s een hecht team in een plezierige werksfeer. Signaleer je dat er ergens iets beter kan, dan is input altijd welkom en gaan we overleggen hoe dit op te pakken.

Wij vragen:

  • MBO+ werk- en denkniveau. Affiniteit met FMCG (Fast Moving Consumer Goods) en/of food is een pré voor deze functie. Daarnaast heb je ervaring met order entry & logistiek en beschik je over een commerciële en servicegerichte instelling.
  • Je bent pro-actief, pragmatisch en communicatief sterk. Daarnaast werk je gestructureerd en ben je stressbestending. Een echte hands-on mentaliteit is op jou van toepassing, je deinst er niet voor terug om ad-hoc situaties op te pakken op de momenten dat ze nodig zijn. Ook ben je een echte doorzetter als het eens tegen zit.
  • De Nederlandse taal beheers je perfect en daarnaast de Engelse taal in woord en geschrift. Het verstaan van de Friese taal is een pré.
  • Ervaring met exportverladingen en documentatie is een pré.

Wat bieden wij jou?
Je krijgt een uitstekend salaris en onze secundaire arbeidsvoorwaarden zijn goed geregeld conform de CAO Zoetwarenindustrie, aangevuld met eigen regelingen (o.a. pensioen en aanvullende verzekeringen). Er is ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en je komt terecht in een leuk team.

Sluit dit aan bij jouw ambities? Dan ontvangen we graag jouw sollicitatie met CV voor 30 juni 2022. Je kunt je gegevens sturen aan sollicitatie@meulenholland.nl.

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Koen Riebeek, commerciële binnendienst op 0518-438 262.

Solliciteer direct