Assistent Financieel Manager

Word jij enthousiast van calculaties en rapportages waarmee je de Productie voorziet van de juiste informatie? Vind je het een uitdaging om te zorgen dat de financiële administratie altijd klopt? En vind je het leuk om samen met de collega’s te werken aan verbeteringen? Dan hebben wij een leuke vacature voor jou!

Wij zijn Van der Meulen, de Meesterbakkers. Sinds 1910 maken we specialistische bakkerijproducten, waarvan Melba Toast één van de bekendste producten is. Onze toast leveren we met veel trots aan nationale en internationale klanten. Internationaal gaat het om meer dan 40 landen. De productie vindt plaats in Hallum, waar we met ongeveer 120 medewerkers dagelijks onze toast bakken. Onze focus ligt op innovatie en productieverbetering.

Voor onze afdeling Business Support zoeken we een initiatiefrijke, flexibele en gedreven

Assistent Financieel Manager

(voor circa 36 uur per week)

Je gaat een belangrijke bijdrage leveren aan verbeterprojecten in de fabrieken. Jouw taak zal daarbij vooral gericht zijn op de administratieve processen in de productie. Businessvraagstukken zullen bij jou neergelegd worden. Daarnaast maak je calculaties ten aanzien van innovaties en investeringsprojecten. En om alles in goede banen te leiden verzorg je analyses van de productie. Tevens ben jij degene die de financiële administratie dagelijks aanstuurt en zorg je voor het opstellen van de jaarrekening.

 Wat ga jij doen?

Je werkzaamheden bestaan uit:

  • Financiële administratie: dagelijkse leiding over de financiële administratie, bestaande uit o.a. verwerking inkomende facturen, grootboekadministratie, vaste activa-administratie, debiteurenbeheer, etc.. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de periode-afsluiting en het voorbereiden van rapportages, het opstellen van de jaarrekening en de maandelijkse BTW-, en CBS-aangiftes.
  • Business Support: kostprijscalculaties, productie-analyses, marge-analyses, alsmede deelname in projectgroepen die verband houden met EPD’s, NPD’s, investeringsprojecten en verbeterprojecten.

 Wat breng je mee?

  • Relevante HBO-opleiding, bijv. Bedrijfseconomie, Accountancy, of vergelijkbaar
  • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring o.a. opgedaan in (massa)productiebedrijven
  • Kennis van de voedingsmiddelenindustrie is een pre
  • Relevante kennis van en ervaring met automatisering, o.a. met het inrichten en optimaliseren van ERP-software, en bij voorkeur bekend met Exact Globe en ruime ervaring met Excel
  • Je bent verantwoordelijk en nauwkeurig, en je hebt doorzettingsvermogen
  • Zelfstandige werkwijze, goed gestructureerd, procesmatig aangelegd
  • Proactief en initiatiefrijk: je zoekt afstemming met andere afdelingen binnen de organisatie en voorziet hen van de juiste informatie.
  • Je bent energiek en ondernemend en je kunt goed overzicht houden
  • Overtuigende communicatieve en sociale vaardigheden, waarbij je verbindend en resultaatgericht werkt
  • Je bent stressbestendig en je hebt een flexibele instelling

 Wat bieden we jou?

Je krijgt een uitstekend salaris en onze secundaire arbeidsvoorwaarden zijn goed geregeld conform de CAO Zoetwarenindustrie, aangevuld met eigen regelingen (o.a. pensioen en aanvullende verzekeringen). Er is ruimte voor persoonlijke ontwikkeling.

Sluit dit aan bij jouw ambities? Dan ontvangen we graag jouw sollicitatie met CV voor 20 mei 2022. Je kunt je gegevens sturen aan sollicitatie@meulenholland.nl.

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Jan Bosgra, Finance Manager op 06 132 982 98.

Solliciteer direct